Nilai Nilai murni hilang

pagi tadi aku tamak okeh..
tamak nak dengar sumer news kat radio..

yo...boleh dikatakan kebanyakan sumer citer pasal Malaysia berada ditempat 34 daripada 36  negara yang kurang nilai nilai murni ...OhMyGod...

okeh...antara isu nilai nilai murni yang aku dengar kat radio tadi..

isu bawak kereta..

pssstt..aku banyak kali tergendala nak wat N3 ni...
hahaha...
tapi pagi ni roh jahat aku menerpa walaupon aku tau bulan ramadhan ni roh jahat dah kena ikat...ekeke

aku start ade kereta sejak usia 19 tahun... wira aeroback my 1st kereta...
sepanjang aku bawak kete..
memang macam2 ragam manusia kiter tengok...

isu signal...

waaa..ini aku memang cukup berhangeeeeennnn jew...
aku dah sedap sedap bawak keter..tetiber de keter tanpa signal masuk macam penyangak kat lorong aku...ko x berbulu...itu yang jadi kes break emergency...
otak letak lutut...lutut lak longgar...itu yang bawak cam hareeeeemmm..

betul kata sorang pegawai polis kat era.fm...kiter sumer bayar roadtax kan...tapi same same lah kiter berhemah...
apabila kiter kat jalan raya..lorong yang kiter pandu tu ibarat rumah kiter...biler kiter nak masuk rumah orang lain bagi lah salam dulu..ke ko masuk umah orang pakai masuk je...eee...seyes xde adab...

isu amik parking orang..

 ni kalau nak cakap.. xyah cakap kat luar..kat area umah aku pon melambak orang amik parking orang lain...appp....xyah emo benor...ni fakta dia...takyah nak nafi nafi kan...aku pon de 2 keter..sayang gak keter keter aku..tapi aku ikut prosedur...
itu dulu lah....skang xde dah KOT...
xper lah...pasni kami akan pindah...
cuma akan datang sesekali if penyewa wat hal je...

aku dah kena beberapa kali...
paling aku bengang kejadian kat depan metro kajang...ngan parking anjung...dah stengah jam aku tunggu tetiber de mangkuk hayun sedap kona parking yang aku nak...time tu...memang aku nak keluar...senseng lengan...senseng kain...sepak telor orang tu...ko pehal..taiko??? kawasan ko ke??? ko tak nampak signal aku kelip kelip...very the #$%^&*(...

isu bercakap kuat kat tepon

ni 1 isu yang aku kena lalui selalu..
takyah cakap orang lain...
laki sendiri pon cakap macam ko sorang de tepon kan...
aku kekadang sampai malu okeh...haha..
sampai aku sound tepek je...
volume tu x reti nak slow ke...orang yang tepon tu pon jarakkan tepon agaknye kalau tepon laki aku...haha
 lagi 1...
aku paling menyampah biler tepon berdering time maghrib....hanye nak tanye isu remeh...ello...macam xde time lain kan..time tu azan ngah berkumandang bagai..

kalau orang bercinta tu yer lah...time subuh..zuhur..asar...maghrib..isya' memang wajib kol sebab time bercinta ni sumer baik...
u dah solat??
dah kawin?? semayang ntah kemane?? puuiiii...

de 1 kes ni...
bercakap kat tepon...waaa...macam ko nak menunjuk ke aku yang ko de colourful of life...great frens...tujuan????
cakap kuat kuat sambil mempoyokan diri...
alalalala... x kuasa aku amik pot... life style aku lagi indah dengan layan piil anak anak...

isu priority..

okeh..macam poyo bahasa omputih aku tu kan

pernah terjadi depan aku n kak zaila mase soppin kat parkson Alamanda..
akak ni bawak baby kecik tau..tapi baby kecik dia tu hubby dia pegang sambil bawak carrier..
dengan hubs dia de lagi anak anak yang lain..
mase tu...kami dah beratur...dia kat blakang kitaorang...tetiber anak dia menangis bagai nak rak...
hubs dia hayun hayun carrier tu macam buai still nangis...so...aku ngan kak zaila decide soh dia beratur depan kami...depan kami tu de lagi 2 orang lagi....alahai..pe salahnye yang lagi 2 orang tu bagi akak tu priority bayar dulu kan...aku ngan kak zaila pon beratur lame jugak...ko bukan tak dengar  anak dia ngah melalak...itu lah dia...*__*



okeh itu je edisi kali ni...aku lapor..hehehe....
sedap kan dapat makan laksa penang kuah pekat....sluuurrpp...





No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH