Perancangan 2014

Assalammualikum sumer..
hai uoll...
sihat ke idok???? hamboii comey belako deme2 loni...
saje lah.kita kan rakyat majmuk....kena tau skit skit dialek malaysia ni kan..

harini aku nak soksek tanpa gambor....gituw kan...
aku lupe bawak USB cabel....sekarang aku dok bz nak buat photobook budak 2 orang tu...
baru 20% tok photobook marsya...adik kompem lah x buat ape ape lagi kan..dok korek pic pic lame dorang...especially pic marsya dalam labour room dulu..apak dia letak kat pc opis lame dia...
nasib aku de simpan dalam tab budak budak ni...tapi tak dan nak transfer ke pc umah lagi....skrang kan budak budak tu dok umah mak aku...cuti skolah je erk....jumaat malam aku amik...ahad hantor balik.... :(

tahun 2013 dah tinggal hujung hujung je kan.....dalam 2 minggu lagi kita akan melangkah ke tahun 2014...
phheww...kinchan makin tua....aku??? masih sweet 20's okeh... 

tok target 2013.... 95% adalah tercapai...cuma tinggal yang paling besar masih belum kami capai....masih  mengumpul material dan ongkos....bukan senang ye uoll...biler bergelar kakitangan awam...segala aspek kehidupan kita orang perhatikan..dari ape yang kita pakai dan ada akan menjadi perbualan dan tanda tanye mereka....aku ni bangsa memang malas nak amik port ape orang pikir dan buat taksiran....janji aku tak jentik hidup orang lain sudeyy dek non...

kita memang takkan boleh nak buat orang suke kat kita...so....baik ko buat hal ko sendiri....kalau dia nak sakit kepala pikir kan ape ko buat...tu masalah dia lah..ko terus kan hidup ko je k....dont susah susah hati k....haha...

tok tahun 2014...target lame aku masih di carta teratas....selagi belum tercapai....aku kena pastikan kitaorang genggam benda tu....walaupon susah mane pon...kalau ade usaha aku pasti boleh!!!!

macam jugak tahun tahun sudah...aku yang kena mainkan peranan dalam merancang...
banyak perancangan keluarga tahun 2014 aku dan list kan kat otak....
antaranya...

# pastikan penambahan buku pelaburan keluarga.....
# pengurangan melancong ke luar dari malaysia... *aku ada target percutian Tahun 2015..auuww*
# daftar Haji anak anak...
# penambahan simpanan SSPN anak anak...

semua benda kena buat step by step...
tapi kadang kadang aku ni suke buat skaligus......sebab nak adjust time kinchan tu bukan senang okeh....

 aku macam nak masukkan marsya ke kelas muzik..tapi jadual dia macam pack je....sabtu ahad time tok dia rest kot....selasa sampai khamis de kelas mengaji...rabu sampai jumaat tuisyen....adehh..macam berat plak aku nak tambah jadual kelas muzik tok dia....
mungkin aku selitkan kelas taekwando kot.....seminggu sekali je kelas...2 jam tak silap aku kat sekolah dia....maybe kelas ni aku akan pertimbangkan...

perancangan perancangan lain aku tengah pikior sesuwei ke tak...
kalau aku rasa berbaloi dan bagi pulangan...aku akan sumbat dalam agenda 2014...

korang takyah pening pikir pandangan orang lain tentang ape yang ko story nak buat tahun 2014 nanti..name pon perancangan kan....kalau dah usaha tapi masih tak berjaya gak..bukan korang gagal...tapi belum rezeki...
manusia yang negatif memang suke intai kelemahan orang lain...so....korang berdiri teguh je lah kat mane korang rase betul...
ok bai....

^_^


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH