apelah susah sangat

gtuw ler tajuk kite petang ni sebelum aku nak menceceh panjang

ececeh...
aku adalah seorang yang paling tak suka dengan manusia yang dah buat janji dengan aku..pastu dia orang tu buat taik dengan macam macam alasan dia..
paling aku menyampah nak hadap dengan penjual produk...
tak kisahlah....online ke direct line ke...
aku pegang 1 je...mase aku adalah berharga...
ko hengat aku ni tak ada jadual tetap aku setiap hari?
bila aku dah set kan appoinment time tu....dan setelah dipersetuju ke 2 belah pihak kenpe plak ko boleh ade urusan lain??
kenape pihak aku yang nak kena paham urusan ko tu??
dan aku sebagai customer kenape perlu beralah terlalu banyak??

ritu baru lepas settle berentap dengan pihak alarm rumah aku....nak sampai aku maki dulu baru nak bergerak gamaknye...sampai aku ugut nak sue pihak company baru manager dia sendiri nak datang rumah aku...
aku kira ape?? ade hitam putih segala perbualan antara aku dengan pihak sane kan...aku nak takut ape?? dia nak sue balik...silakan....sikit aku tak takut....
kalau sekali 2 dia buat masalah ke aku xper...ni dah tiap hari...agak bingai lah aku kalau aku tak buat tindakan 'kejam' kan...
lepas manager dia datang buat service tu semula...Alhamdulillah...masalah alarm settle...
rupernye tenhnician dia tak install betol alarm tu ritu...eh nak tau..walaupon salah pihak dorang..aku still bayar service charge dorang tau...walaupon aku baru pakai alarm tu tak sampai 2 bulan okeh...
bukan below 1k aku bayor erk....dkt 2k....
aku bukan bayar ansuran.....aku bayar cash..bukan nak belagak mampu bayar cash ke haper..kalau dorang nak saje2 lengakan datang umah aku sebab aku ni customer yang bayar ansuran ye aku leh sabor lagi..ni aku bayar cash..harini ko datang site visit dan bagi quotation...esok terus aku gi bank transfer duit...

aku ni bila melibatkan dokumen ke...duit ke...aku secepat mungkin buat sebab aku tak suka orang tertunggu dan buat konklusi sendiri...
bila aku bagi good feedback...ape salah ko pon bagi good service pada aku kan...its win-win situation lah..

ni 1 benda lagi aku nak hadap...
semua urusan dah settle dekat sebulan okeh...
kononnye cakap paling lewat sabtu lepas leh amik 'benda' tu..
tak jadi sebab tak siap bla bla bla...
okeh aku sabar lagi...
pastu kol smalam....kata takleh siap smalam....dapat siap tengahari ni....dengan laki aku de urusan lain tengahari ni...
nampak x??? bila kita dah arrange time....dia suke2 buat time sendiri sampai clash dengan time kita...

pastu mintak dia datang after working hour...dia leh jawab....saya ade kat opis sampai kol 3pm ni encik....sebab ade appoinment luor....
ni carutan aku buat 'ko'
paler hotak ko.....
bila aku arrange kan time ko suke2 ko kata takleh siap and bla bla bla...
tapi bila pihak ko dah settle....seboleh boleh ko nak aku amik ikut time yang ko bagitau tanpa ko tanye time tu aku laki bini ade urusan ke x...???
ello?? komisen yang ko dapat tok 'benda' tu banyak okeh...
ni aku berangin ....kalau depan aku ni...dah lame ko kena sembur dengan aku...

cara aku senang je...bila aku dah committe kat 1-1 benda tu..selagi tak settle...aku takkan leh tdo dengan tenang...aku akan settlekan cepat supaya otak aku clear....
sebab aku tau banyak benda lain akan datang dimase depan..bukan aku celik mata je nak hadap masalah orang yang same je kan...so..bila aku nak benda tu settle cepat...ko buatlah cepat...
kalau ko taknak no. pon aku kol ko tiap mase,,,baik lah ko buat cepat...

sekian edisi marah aku kali ni...
 
 

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH