pendatang baru

haluuu...arini makjemmah baru kebah dari demam menggigil ..
aku ni bangsa kalau demam kaki tangan badan sumer gigil2...
ditambah lagi dengan keberatan kepala....memang aku surrender nak buakak mata lah..tu pon smalam gigih aku drive g keje...in the end...aku surrender nak balik rumah gak..aku takleh stay kat opis langsung...

smalam plak aku poser..
lagi lah kan....
kinchan berbuih soh aku bukak poser...
aku taknak gak sebab dah stengah hari kot..
same lah jugak..kalau aku berbuka pon...aku bukan leh makan sebab tekak memang tak lalu nak makan paper pon...lebih baik aku tdo...

tdo kiri salah..kanan salah sebab sendi aku totally sakit nak mampos...

okeh lah..aku taknak bebel2 uikkk...
ni aku nak citer...
de sekor pendatang baru kat umah aku ni..

mane yang tgk instagram aku tu tau ler kot..
ni lah makhluk itu....

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

:

memula aku tengok muke dia ni menakutkan...muke dah macam muke racoon..muahaha..
ni kucing parsi + american kurl


lelame aku  makin sayang kat dia ni..name dia kiki...
manjew giler dia ni...

 pepagi wajib bagi dia sedut udara luar..skrg xleh lah..sebab jerebu kan..


kinchan dah lame beli kiki ni..dah dekat 3 bulan kot...tapi disebabkan dia tinggal nun jauh di jb...kitaorang tunggu kazen aku nak datang KL bawak dia balik ke pangkuan apak dia...

gigih lah aku dengan kinchan sediakan barang barang kiki ni...
okeh....bila aku kira kira balik..dekat beribu okeh kinchan abis duit beli keperluan kiki..
makkaw kalau dapat beribu....dah tentu2 kedai omeh poning pilah aku serbu...emas tengah turun ni...
makanan dia je dah rm80++
ewahh...vitamin lagi....apak ko pon liat makan vitamin..


alolo....homey lak ai botol susu dia ni....
konon masih menyusu badan ler kiki ni....aku pon belikanlah botol susu ni..

dah beli botol kenalah beli susu ye dok..

kiki minum dengan lahapnye...
lapar susu agaknye..

sekali dia sedut sampai....

:

:

:

:

:

:

:

:

putus koyak puting....hurmm....
the next week tu..kena bawak kiki jumpe vaterinar..aku decide pilih klinik haiwan mesra kat bangi ni tok checkup kiki...
kiki kena jugak checkup sebab aku adalah alah pada bulu kucing.....maka kinchan kena xtra jaga kiki..kalau aku tak puas hati...aku akan jual kiki ni....itu syarat utama aku...
kalau ade bau berak kucing...aku tak pasti lah ape akan keluar dari mulut aku...
itu sebab kinchan kena tingkatkan penjagaan kiki...
hahaha...
aku taknak dalam rumah aku bau hancing kencing kucing..aku taknak achum achum...


 kiki  dah dapat 1st vaksin dia ritu...medical card pon dah dapat....
ritu doc bagi ubat cacing skali..balik tu kiki memang emo okeh...bila kitaorang usap2 dia...dia nak cakar..rupernye sakit kat bahagian kena cocok tu  kitaorang usik...
patutlah..pastu asik melepek je kejer dia..
tu memang kesan ubat cacing dengan vaksin tu...
lepas 3 hari kiki back to normal...

sekrang ko tau....kemain lagi dia...tdo nak beraircond ajo...kalau kitaorng naik bilik...dia kedek kedek lah follow naik bilik gak...kinchan plak kemain pelok kiki ... dengan aku tak plak dia nak pelok beriye... *sentapmakkaw*
pastu kiki ni pembersih..kalau ade kencing atau berak dia yang sebelum ni..dia takkan nak berak tok next tu sampailah kita bersihkan khazanah dia tu...
memula sampai rumah aku tu...tempat pertama dia gi jenguk mane tau...toilet aku..dia riki toilet dulu uolls...hebat giler kiki ni...ko jangan risau....makkaw ni pembersih...hehehe... *updirisendirijap*

kiki ni kalau kitaorang lepak2 tdo kat depan dia pon mulalah menyelit nak join...terlentang telangkop bagai gaya dia...
pastu mandi pon okeh...takde lah takut kat air...
bulu bulu dia pon jarang sangat aku tengok ade kat karpet aku...kalau ade...aku akan jerit kat kinchan...hahaha

kiki baru berusia 5 bulan....lepas usia dia 6 bulan....kitaorang nak mandulkan dia....aku takde lah nak membiakkan kucing ni...sekor ni pon sujud syukur 3 beranak tu k..ni lesen terbesar aku tok kinchan...
kinchan ni keluarga dia memang penggemar tegar kucing...tp kat umah mak metua aku tu kucing kampung je lah...kalau kucing kampung...aku memang takkan nak..sebab berak depa ni busuk giler..ye lah...makan macam macam..pastu suke suke je nak berak merata-rata...
so..kinchan memang kenalah beli jenis kucing camni kalau dia bebetol nak bela kucing...

doktor cakap...kucing akan mula gatai mase dorang berusia 6 bulan keatas...dia mula nak beromen..ewaahh..ptt lah kemain kucing2 jantan jiran2 aku mai jenguk jenguk ghumah aku...kejap2 miow...lempang sekor sekor kang....si kiki ni plak kemain lagi jenguk2...
kalau kita tak bagi dia menggatal...doktor cakap kiki akan stress..bila stress bulu bulu dia akan gugur...pastu mulalah kemurungan...ewaahh...protes nampak...
lepas ko kena mandul baru aku bagi ko bercinta dengan sarip dol tu.....


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH