Rumpai Laut


sebelum sebelum aku nak celoteh...
ni entry bukan nak menjual okeh..
just aku nak review benda...
macam biase...benda baik dan terbukti berkesan pada aku..aku akan review...kalau tak...maaf lah..aku tak reti menipu orang...

korang sendiri mesti pernah try rumpai laut ni kan....orang panggil cologen cologen...aku ni tak menyemak ape2..janji mukeaku leh glowing aku sental je...sebelum ni....aku memang de makan rumpai laut..tapi yang warna biasa tu....bape kali je aku try...pastu x amalkan sebab tak de kesan..hahaha..silalah ke lombang jamban...
then...bebaru ni..masa borak dengan kak ipar aku...dia cakap de kawan dia jual rumpai kaler pepel...aku tak pernah lah try lagi...so..aku cakap ok lah nak order 100gram dulu..tup tup dia sms 1kg lagi murah..okeh proceed....dia pos pada aku....esok esoknye aku pon masak kat rumah then try...

ohh sebelum tu..jerawat sedang rancak menyepak nyepak pipi aku tok keluar...jerawat macam jerawat nasi erk orang cakap...kompem muke kita jadi cam tak rata..kasar kan...
aaku makan before breakfast dan kadang kadang sebelum tidur...

malam tu aku try tepek sisa rumpai (yang hampas masa kita tapis tu) kat muke...jerawat aku kat bibir mulut kecut.... yang lelain pon mengecut...
aku selang selikan pakai mask....2 hari skali gtuw...
aku tak cakap muke aku jerawat hilang terus k..cuma muke aku agak licin skit.. *lompat bintang*
lastweek aku start joging balik... (last aku berjoging mase sebelum mengandung.....hahahahahahaha...ok tak klakar) memang menakjubkan...kaki aku yang dulu selalu sangat lenguh memang takde lenguh lepas joging..dulu baru separuh jalan dah lenggang maklimah berjalan sambil hayun hayun tangan kan....2 round ajak laki balik.....
kali ni..aku sendiri macam,...ehhh aku ni dah joging bape round ni...lepas joging leh lak aku wat regangan kat alat gym besi stadium.. 
dulu kalau aku mula joging..peha aku yang drumstik ni akan sengal sengal pastu kat celah peha tu mesti sakit macam de darah beku timbul....now...Alhamdulillah memang tak ada..

aku nak betulkan mentaliti orang orang yang tak consume rumpai ni tapi mudah membuat kesimpulan..
lebih baik kita try dulu sesuatu produk tu....terpulang lah produk kurus ke....pemutih badan ke....kalau tak menjadi macam yang dikata tu...korang leh stop amik...
sebab aku paham..tak semua body boleh terima ape yang body kita terima...

cuma aku amalkan rumpai ni bukan untuk shanteeeekkk..tapi lebih kepada dalaman...
sebab aku tau...aku kerja macam mane...kerja umah lagi..anak anak lagi..walaupon mak aku dok dengan aku....aku masih buat kerja rumah...masih balik keje memasak (kadang kadang lah)..masih lagi vacum rumah...menyapu rumah...kemas baju anak anak..

ade orang kata rumpai ni hanyir....
memang....aku simpulkan rumpai ni bau longkang okeh...blllluuueeekkk..
then aku buat cara cenggini tok aku merasai nikmatnye rumpai ni....


terpulang pada uolls....nak pakai orange atau ribena....atau dah siap siap bancuh dalam jug..atau twister atau kawasan kawasan yang sewaktu dengannya..
  rumpai laut ..




amik 2 - 3 sudu besar

 tok tekak aku tak geli geli...aku lumat lumatkan rumpai ni...supaya aku boleh minum dengan tak ade rasa bersalah kat tekak...

campur dengan orange...

  tuang air sejuk...peerrgghhh  ... nikmat waktu pagi...feeling feeling omputih pepagi minum orange juice... alah....korang pernah minum twister kan....kalau korang hancur hancur atau lumatkan rumpai tu tekstur air tu macam  twister ler lebey kurang...hanyir memang takdo langsung...



hadiah dari hubby sebab dia kan bz skang..mane de mase temankan bini jejoging ni...maka...belikan MP3 ni....

ni kinchan beli kat Low yat RM140...pehtu kitaorang gi Aeon Alamanda jumaat lepas..sekali tengok harga RM129..haha..padan muke..kat kajang lagi mahal..takyah redah diri gi metro kajang tu....RM199 okeh....



 masker ..


* baju tak pack ape pon lagi..minggu depan nak fly dah *

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH