main masak masak

 jumaat dah erk....rini kinchan duty 8am - 8pm.. nampaknye keje aku menjemput kakak ler...ggrrr...

so...rini aku nak share share masakan masakan aku masak b4 kejadian Rumah Dipecah Masuk tu....


masakan pertama

PUDING TRIFFLE MELETOPS


masak kastard tu k...
 susun lan roll cake tu kat atas aluminium foil...aku tak guna loyang sebab aku pemalas....lepas dorang makan...sila campak dalam tong sampah k...!

 pilih lah buah ape korang nak letok..jangan letak durian sudah lah...


dah settle buat kastard then susun semua tu...last sekali baru korang masak agar agar tu..aku guna serbuk agar agar brand 1st choise....tok 1 bungkus tu..sukatan air adalah lupa...hahaha...bace kat belakang tu lah uolls..... aku amik perisa strawberry...
 
 bila semua suke..aku senang hati...nak soh buat lagi..tunggu lah aku de mood... :P

 resepi ke-2

AGAR AGAR SWEET MAKJEMMAH

buat ni sebab ade stok nata de coco strawberry kiddos...serbuk agar agar pon de sepeket...maka jon merajinkan diri....anak anak pon suke...ehh mak n pak pon suke...pak suke sebab mak suapkan....kinchan kan manjew.. :P



 resepi ke-3

RED VELVET MASAM MASAM MANIS 

ni buat sebab niece kinchan nak makan velvet..kebetulan aku memang de hati nak buat red velvet....kemain tanye kawan2 FB kan..last last mood rajin aku masuk jasad...laju2 ajak kinchan gi yummies bakery...hahaha...
tapi aku beli instant powder...senang....buahahahahaha...

 cream cheese


 salah set lah...sekali gebus melimpah red velvet makjemmah uolls...


tadaaaaaa.....
kemain siap de mickey mouse tabur tabur kan...


okeh....sekian......







# harini hari last pihak CCTV.COM install alarm rumah makjemmah.... mak aku pon dah selamat dok dengan aku......semalam aku import...hehehe...
aku cuma berusaha tok adakan keselamatan keluarga aku....yang lain aku berserah padaNYA...

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH