Travel

monday...hailah...biler lah nak reshuffle ni....
penat menunggu tak gak ade....adeeehhh.... :(
ok2..lupakanlah isu itu sebentar sebab aku tak minat nak story pasal keje kat blog aku ni...
cukup cukup sudah...aceehhh!

Alhamdulillah..tahun sudah banyak jugak aku sekeluargagi coti coti... best lah dapat coti coti kan...tetambah aku ni ha yang suke sangat bejalan...pantang de promosi nak aje bercuti kan...very the melampau..
aku tak adalah coti coti uerope lagi...In Syaa Allah...kalau de rezeki...sampai le kami ke sinun...

aku de dapat email dari kawan kawan/silent readers....sms bagai tanye pasal hotel...tiket...
sejujurnya aku memang taknak buat entry ni...sebab aku bukan seorang yang bagus dalam dunia pelancongan ni...tapi sebab laki aku lagi zero pasal cuti cuti ni..baiklah aku yang amik taw...laki sila je transfer duit ke akaun aku..atau silalah bayar kad kredit aku petang tu jugak!!

aku jawab persoalan kawan kawan berdasarkan pengalaman aku...kalau de perubahan tu...tanye lah republik tu erk...hahaha...

: Tiket :

korang kenalah alert tentang jualan2 murah ni...aku ni alert tapi biler time kat waiting room tu aku hangin gak okeh...macam percutian aku tahun ni...aku punye cerdik gi booking throuh note..dah ar manjang typing error kan...last last masa nak buat payment...system jadi bangang...lelaju makjemah gi opis...zass lori zass bas...kereta lagi lah aku pancung je kan...motor...bagaikan tak wujud...
so..aku nasihatkan pada yang nak tiket murah tu...korang kena cecepat amik peluang... free seating tu bukan bermakna free airport tax and duel caj...then kalau pakai creditcard atau debit card..sila kena caj dari air asia k...soal cuti laki atau bini ni...korang pepandai lah adjust...nak gi bercuti ni korang kan..so pastikan korang laki bini memang dah ade date k...kang tak pepasal burn je tiket tu...

: Hotel :

hotel....ni memang ke-2 penting lah...macam aku...memang suka tengok 6 month before fly.... suka lah usha usha rate kat 

 
kadang kadang MYDEAL  rajin gak buat promosi ...  GROUPON pon same slalu buat promosi... so koang memang kena pandai cari peluang..

macam aku...before aku confirm tok menginap kat 1-1 hotel tu..aku akan tengok feedback dari customer sebelum sebelum tu..... kalau kat agoda...kat bahagian bawah sekali tu ada...dari situ korang leh nilai sendiri hotel tu.... selalunye yang aku cari adalah WIFI free kat dalam bilik... then makanan dia halal atau tak...then layanan staff dorang... lepas aku akan tengok plak adakah percutian aku tu memerlukan aku memanjang je dok dalam bilik atau bilik tu hanya sekadar aku nak membuta 'main' je ...then baru aku akan buat keputusan...


: SUPIR a.k.a pemandu :

okeh..supir ni korang hanya perlukan kalau korang gi indon..kalau memerlukan lah...kalau korang nak jadi traveller sangat...takyah...sila naik pengangkutan awam...baru lah traveller kan... macam aku dulu...memang takleh la....dengan bawak anak2 kecik...ooooOoo..mintak nyawalah aku ni oiittt...
de yang tanye aku dapat mane..aku kan tak ade keje kat opis..suke lah search internet ni.... aku cari supir yang beragama islam...sebab senang dia nak bawak aku ke kedai makan islam...
bagi yang nak gi bali tu..boleh lah contact pak isme ni ... aku suka sebab dia ade YM...senang...pakai email je okeh... 
isme_tours@yahoo.com
 
 
: DUIT : 
 
korang tukarlah awal awal kat Malaysia ni..senang...kalau pemegang maybank kad tu....kol je customer services soh aktifkan kad korang tok kegunaan kat sane nanti....sehari sebelum pon boley...kot lah terlebey bajet kan...
 
: AIRPORT TAX :

kalau korang nak gi holiday kat negara indon...sediakan airport tax 145,000rp sorang tok dewasa ..jangan jadi macam aku ritu...duit balance abis sebab banyar xtra luggage..nasib de money changers kat bawah tu...waaa..kemain dorang tau kan...

okeh..takat ni je lah aku bagi pengalaman aku k...tok negara lain aku otw nak gi...so..biler dah gi baru aku leh share.... tok phuket dulu tu orang uruskan...so..i is diva mase tu... 

selamat bercuti pada kawan kawan saya !!!!!!


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH