luahan hati

assalamualaikum semua...
sopan tak makjemah pagi ni... sihat semua?? Alhamdulillah....
dah makan? makjemah sudah makan?? suami makjemah suruh diet...opppss...dia nak cakap makjemah gemok lettuw..tapi malu nak bagitau bini..takut tak dapat layanan 1st class...huk huk huk (batuk sopan sambil kelip kelip mata)

uolls...smalam makjemah tensi tau...phhewwww...
tensi sebab de orang sesedap rasa ajinamoto cakap makjemah sekeluarga makan duit haram... Astaghfirullahala'zim....benda yang tak benar akan jadi fitnah kan...dosa fitnah ape ye uolls....???
IBARAT KO MEMBUNUH ORANG !!!!!!!

ello...(ni aku naik taring skit)
ko lancang sangat bercakap orang makan duit haram tu pehal?? ko nampak aku laki bini keje haram sampai ko sesedap rasa nak kata laki aku bagi anak bini makan duit haram??
jangan kerana aku tak promote ape yang aku buat kat media elektronik ko nak buat spekulasi sesuka hati maknenek ko kat orang...
yess dulu memang aku pernah buat MLM...tapi ko dengar sini bebaik...masa aku buat tu aku sendiri pon kena tipu reti...!!! biler aku tegakkan kebenaran tu dulu ape aku dapat?? orang buat fake FB aku tau..memburukkan aku....tu naifnye aku percayakan orang ... nak cepat senang kunun dulu kan...
last last ape jadi?? tapi itu dulu...sekarang aku reti nak nilaikan manusia....

ape yang aku laki bini buat tok mendapatkan duit lebih bukan urusan kau... perlu ke aku mention ape yang laki aku buat...dia buat kerja pe?? berapa income dia tiap bulan? perlu ke?? tak kot...perlu ke aku mention...oohh bulan ni laki i dapat bonus banyak gini banyak gini...perlu ke?? tak kan...
kerja kami ni tak perlu tarik orang tok join company kami...
aku sendiri buat andaman...aku ade tanah yang tengah aku bangunkan...(ha kan dah terkeluar sikit-sikit) ... kang aku cakap income banyak ni banyak ni...orang dah wat spekulasi macam macam pulak...ecaner tu?? 
baik aku laki bini senyap...biarkan kaki tangan otak yang bekerja...bukan mulut...
kenapa aku taknak bercakap sebab yang lalu jadikan aku pengajaran...
salah ke kalau laki aku bagi ape yang dia tak dapat bagi pada kami dulu?
ye aku tau...laki aku bukannye berpangkat besar mane kat Bukit Aman tu....pencacai je pon kan...
tapi kami ade cara kami sendiri...
kami bukan bodoh nak bagi anak anak makan duit haram...
ko hengat aku ni sesusah mengandungkan anak anak aku...lepas tu sumbat je anak anak makan duit haram...janji kenyang kan..halal haram tolak tepi...
ape ko hengat ilmu agama ko laki bini penuh didada ko selancang tu nak menuduh orang...
jangan sebab mulut ko tu nanti badan binasa... Allah tu bagi ko senang sikit nenanti dia tarik senang ko tu nanti baru ko akan tau erti penyesalan... >_<
aku kekadang hairan...bila aku post benda je...mesti ada yang cakap cakap...
kalau benda betul tu...tak ape lah jugak...ni kalau benda tak betul...ecaner tu?

aku tau sekarang ni biz online ni tengah 'in' ... aku sendiri memang suka membeli benda online ni...boleh dikatakan tiap bulan..ade je benda aku nak beli through online ni..
tapi kadang kadang tu aku ni meluat jugak pada sesetengah peniaga online ni yang macam nak memaksa orang membeli produk dia...bercakap macam orang lain ni tak sayang diri sendiri...ewaaahh..kau aje lah sayang diri kau kan... aku tak merujuk pada individu k...sebab dalam FB aku tu ramai yang menjual benda yang same...semua orang nak kebaikan kan...mane ade manusia yang nakkan keburukkan pada diri dorang kan...tapi bercakap tu biarkan menjaga sensitiviti orang lain...lagi 1...aku tengok orang yang berniaga ni...ade yang tak jujur...ko cakap pungpang pungpang...in the end...kau hanye nak..keuntungan kan? 
aku sendiri ade menjual produk...tapi aku hanye pernah promote kat blog ni skali je...sebab aku bukan nak untung...aku memang nak share benda yang aku consume...urusan nak untung ke tak...tu korang punye pasal janji korang kat jalan yang betul... jangan lah pulak sampai nak membuta tuli menuduh orang lain makan duit haram....kalau ade bukti lampirkan...aku sedia dengan hujah aku...
tapi kalau tak betul niat kau menuduh aku sekeluarga...selagi kau tak mintak ampun...lillahitaala...hidup kau tak akan selamat k...hukum Allah tu pasti..tak didunia..diakhirat itu pasti...aku bukan ulama...aku sangat jahil tentang agama...aku hanye tau berdoa...



lepas ngengadu kat laki trus mintak mini ipad..pehal kan...lempang sedasss...


ok bai


1 comment:

esmiera said...

marah sungguh ko ... hehhhe dorang jeles kat ko lah tu... heran kekadang dorang tak suka kita nampak senang sikit kan emma... takpa emma janji jgn dilayan org gitu ... ko patut ckp kat dorang... ko hado.... takdo kan hehheheheh

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH