mengadu

adu mengadu teradu...adooodoooodooo...
gedix...!!!
ni rutin marsya kalau aku jemput dia dari sekolah agama...kami separate dalam sesi jemput mengantar bagai ni...
pagi...kinchan akan hantar marsya ke skolah agama sebab aku kan mak diva...pagi pagi jangan kacau mood aku kalau dah bermakeup....huh!
tok jemput dari skolah agama and hantar ke skolah cina aku lah kan....pastu turn apak dia jemput dia dari skolah kol 6.30pm....giler kan....dolu dolu sekolah agama aku  abis kol 4.30pm okeh...ehh yeke...aku lupe *garukepala* 

slalu aku tanye benda benda makan je lah.....makka ni ingat makan je kan...hahaha...
tadi makan dengan siape...

anak kedek kedek masuk kereta...

(ni perbualan tadi)

mama : makan ape tadi?
marsya: meehoon

mama : ooohhh makan dengan siapa?
marsya : naemah...bla bla bla....*aku tak hengat nama nama kengkawan dia..yang aku hengat naemah sebab dia anak orang kaya 1 sekolah cina dengan marsya* 

marsya : ma.....budak tu (dia de sebut nama) taknak kawan dengan kakak...pastu budak yu (sebut nama yang sorang lagi) cakap kakak lembu...

mama : uik....nape plak dia cakap kakak lembu...?? lembu takleh berdiri... hahaha...lawak bodoh tol! pe lah ayat ko ni emma oiii!
marsya : ntah la ...pastu dia suka jerit jerit...dia kan gemuk... (tang gemuk ni aku sentap..makkaw ni ketegori gemok gak k) 

mama : abis ramai ke kawan dengan dia?
marsya : tak...semua orang taknak kawan dengan dia...

aku kan mak yang penyayang...maka marilah kau dengar makkaw membebel...

mama : kakak... kalau  dia cakap kakak lembu..kakak cakap memang lah...cow dalam bahasa inggeris memang lah lembu...tadika dulu tak blajar erk? *weeeiii aku soh anak aku jadi psyko derrr* ... kalau dia taknak kawan dengan kakak...kakak truskan kawan dengan naemah...jangan gaduh gaduh...buat ape gaduh gaduh..Allah tak suka... (hahaha...makkaw gaduh takper..tu hal org dewasa sebab kawan dia tu takleh ditegur..opppsss stalista)

marsya : ye lah...

tu kes kat skolah agama ...

kes kat skolah cina lak lain lak story dia..balik balik aku dengar nama budak ni je terukir di bibior  dia..
cho weng sen...agak betul kot ejaan nama dia..
budak ni dulu dok sbelah marsya...
pastu suka buli anak iolls..waaa..kekecik ko taiko kan.....
amik pemadam marsya...amik gam dia..pastu balik umah aku cek dah takde...dia gak kena marah kan...

ma....tadi cho weng sen amik pemadam kakak...

mama : pemadam dia takde...

marsya : ade...tapi dia rampas pemadam kakak jugak...

mama : abis..kamu biar je ke...

marsya : lepas tu dia tumbuk perut kakak ni... (waaa melampau...tapi aku pikir tak serius kot)

mama : abis kamu tak ngadu kat lau shi?

marsya : ada kawan bagitau lao shi...

minggu berikutnya.... budak tu kena tukar dok tempat lain..padan muke ko!


tapi still asik nak buli dak dak lain...dapat ke aku ni..aku sunat ko !

pastu marsya dapat partner baru...name budak tu jeremy...

last 2 weeks marsya story...

marsya : ma...jeremy tu suke pelok kakak...pastu dia suka pegang tangan kakak pastu dia letak kat dada dia... (sambil tunjuk perbuatan tu lah)

mama : aku pandang ke dia sambil julingkan mata .... tahan geram nih... suara naik skit... abis kamu biar je ke? suke ke??? waaa...kemain lagi ni...kekecik bagi tangan dah besor kamu bagi ape lak?? kamu jangan nak ngengada...kalau  dia buat camtu kamu tarik lah tangan ...haram tau pegang tangan lelaki lain selain dari muhrim kamu!

marsya : sengeh2....

ko hengat aku suke ke dengar ko story de orang jantan suke ke ko!
ewaaahhh....kecik kecik dah pandai loving2...ko nak rasa mak kau bebetol jadi tarzan pegang penyapu jerit kat padang skolah ko panggil korang berdua ko buat!

lepas lepas tu..marsya dah tak story dah pasal budak tu...hahaha...

sekian !!

aku rasa ade jugak anak aku lambat kawin sebab mak dia cerewet ni....!!selagi  kau tak bagi makkau duit ...jangan harap ko dapat kawin erk...

kejam!!
 

No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH