AidilFitri kami

Assalamualaikum
dah raya keberapa nih???
hahaha..ahkak malas nak amik tau..yang ahkak tau..dok pikir bilalah laki aku tu nak gi kursus..patut gi 17hb dah postponed plak...hadoii..makin lambat lagilah nak abis kursusnya..alamatnya...anak dah besor baru jumpa bapaknya!!!
sebelum nak mencece..aku menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf jika selama kalian kenal aku...ada yang terasa hati ke apa ke...maaf zahir dan batin semua...Salam 0-0

baiklah marilah kita bercht chat pasal hari raya kami..
macam tahun sudah...raya pertama masih di kuala pilah....tahun ni memang tak balik kampung mak aku...sebab kononnya standby kinchan gi kursus...nak settlekan banyak keperluan Little'sA...so..masa yang ada kami peruntukkan untuk siapkan semua keperluan baby...

kami gerak balik kuala pilah petang selasa tu sebab aku masih kerja lagi selasa tu...amik halfday...barang pon baru siap pack malam tu..sementara tu kinchan g hantar kucing-kucing ke hotel kucing...tak semua kucing kami hantar...mana yang perlukan penjagaan rapi macam si babat a.k.a JEBAT tu dia kan kucing pemalas...taik mata pon malas nak bersihkan...dah lah gemok...membuta jer kerjanya...soh exercise malas..soh bersantai kat yard belakang pon malas...asik mentido jer kerjanya...ish ish ish..

tahun ni cuma pasangan adik ipar aku jer yang tak ada...tapi dorang tu beraya 1 kampung jugak..dalam area Kuala Pilah jugak..haha...

raya pertama plak tak kemana sebab abg ipar sulung kena kerja...ada majlis di rumah KP Negeri Sembilan...raya pertama lah nak dibuatnya..kesian mana yang ada anak bini tu ...tapi dah arahan...hadap je lah kan...tunggu lah turn ko emma oiiiiiii!!!!!!!!!!!


sebelum papa siap...aku siapkan dulu anak-anak....pastu snap pic sebab masih segak lagi masing masing kan... sepatutnya tema tahun nih aku pilih kaler purple bijik kundang...tapi dah namanya alahan ibu mengandung...tetiba boleh plak tukar kaler tema..tu semua benda jadi last minit...baju tahun semua ready made sebab aku jadi malas ya amat nak pilih design baju...

seminggu sebelum raya..kitaorang gi beli baju raya...kinchan , kakak marsya n khalish...semua beli kat Jakel...senang...berejam dalam mall jakel tu...last - last baju aku nan hado...

jom lah layan pic-pic raya keluarga ahkak jemmah yang sangatlah sederhana tahun ni...sebab lebih membuat persiapan baby...



kinchan balik jer..aktiviti pertama bermaafan sesama kami..banyak dugaan tok aku tahun ni...Allah jer yang tahu hati dan perasaan aku..masa raya pon aku tahan air mata dari keluar...sebab dah banyak sangat alirkan air mata kot sebelum raya tu...terlalu banyak...
demi kebaikan semua pihak...aku pendamkan aja semua dugaan tu...asalkan orang-orang lain bahagia...In Syaa Allah...Allah ada bersama - sama umatnya yang Redha...





budak sorang ni memang banyak sangat drama...tapi demi nak duit raya tu..sanggup dia merendahkan ego lelaki dia tu..hahahaha..stress aku tau!








kemudian macam biasa...sesi snap gambar...buat kenang kenangan anak-anak nanti










budak sorang tu..tak sah kalau dia tak menjahanamkan pic-pic aku....saje jew dia tu...



aku gerak balik kajang raya ke-3...
sabtu dan ahad tu ada urusan...kebetulan ada sedara mara nak datang beraya...:)

ahad tu pulak kan besday kakak....si adik plak seminggu sebelum tu (3 july) kami tak ada apa-apa celebration pon..sepatutnya aku nak booked hotel tok bercuti..tapi banyak jugak yang fullybooked...terus cancel...
so..bawak kiddos gi makan-makan kat ioi then dorang mempow hadiah besday masing-masing...

masa papa dorang beli kasut ...dorang ternampak roller blade kat dalam kedai tu ..dah nak sorang 1 ... hamek jer lah....senang takyah aku pikir nak beli hadiah apa tok kiddos kan...




Alhamdulillah....persiapan baby dah 90% siap...tinggal keperluan remeh temeh jer...hope aku dapat melahirkan baby kami dengan mudah...sedih sebenarnya nak lahirkan zuriat tanpa suami disisi..aku harap dia dapat jenguk aku walaupon sekejap..kalau tak boleh pon tak apa...In Syaa Allah...dari dalam perut lagi...aku tau baby aku sangat kuat orangnya...dia taknak sakitkan mama dia...



No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH