LAZADA

Assalamualaikum..
Entry Redang mane? mane? ada lah..dalam draft...pic dalam lappy viao tu..malas nak bukak lappy kalau dok umah tu..haha

disebabkan ade pic kat dalam HP nak didelete..belek punya belek...eh terlupa nak share barang yang aku beli via lazada..ade kawan-kawan FB mintak review lepas aku share beli barang via lazada..

aku ni memang pembeli online tegar...sejak sejak mengandung ni..lagilah aku malas nak keluar beli barang....so...option yang aku ada ...survey-survey barang di Lazada nun...kat situ korang boleh lah tengok review sebelum grab apa-apa barang...so far..sepanjang aku membeli belah kat lazada..tak pernah lagi benda atau barang yang aku beli tu mendissappointedkan aku...kekdahnya..BM+BI...haha

selepas beberapa bulan baca review dan compare harga...aku beli 2 barang kalini.Vacum dan jugak aircond...ggrrr...berani betul aku beli aircond online kan...berani lah sebab ada warranty bagai...

2 barang ni aku beli sebab keperluan dalam pantang...paham kekdahnya...apa lah kena mengena dengan 2 baran ni dengan tempoh berpantang aku kan...

kaitannya adalah...

vacum : disebabkan masa aku berpantangkan khalish dulu mak n pengasuh khalish tegur kenapa menyapu during confinement period? mana aku nak tau..ingatkan menyapu je kot..bukan buat kerja berat kan...dah namanya orang-orang tua..dah tentulah dorang lagi arif dengan selok belok berpantang ni...dari sakit-sakit badan lebih baik ngikut kan...dalam pantang larang orang-orang tua tak ada kan cakap takleh bersihkan rumah guna vacuum?? haha...tu aku pon belilah vacum jenis stand tu...takyah membongkok sangat....vacuum umah ade...tapi leceh berat bagai...


budak ni exited nak tolong mama dia bukak..



dia cakap biar adik tolong mama vacuum rumah k...
so far setakat nih..penggunaan vacuum ni adalah sangat aku puas hati..bunyi bising vacuum standard lah kan....pemegang dia pon boleh bukak...marsya pon cakap ringan dia nak bawak naik atas vacuum bilik dia tu...


ni pulak proses nak pasang aircond...
memang aku taknak pasang aircond kat hall sebab nak jimat elektrik..haha...tapi sejak akhir-akhir ni panas melampau...tambahan pulak rumah aku rumah tepi...belakang, kiri dan depan rumah san matahari memancarkan cahayanya terus ke  dinding..jadi berbahang ya amat...
masa berpantang nanti aku akan stay kat ruang tamu ... so...demi kesuam suaman dan keselesaan Little'sA...aku decide nak apply aircond kat Hall rumah...

 Dah settle pasang...try test...okeh..puas hati...kos upah pasang RM400..haha....tershekik aku dengor..


No comments:

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH