RUTIN

Assalamualaikum

Jumaat sudah.....
yeayyyy.....esok ade program kat skolah KAFA marsya lah...biase lah kak nom oiii...amik report card ler hujung hujung tahun ni kan....
lepas settle urusan sekolah ingat weekend ni nak masak laksa...bilalah laki aku nak gi belikan aku mee shirataki ni......

harini nak ceciter kat korang rutin harian aku memandangkan aku blom ade mood nak story pasal tempat tempat perutian yang aku gi tok tahun ni....eh macam banyak jew kan..walhal banyak 2 in 1..keje sambil dok otel..hahaha...maap lah yer...keje urusetia ni best....makan berak tempat tinggal is free..ahaks....tapi bukan ade mase pon nak merayap...course abis kol 10pm ke atas kot..mane nak merayapnye....

ok ok...melalut sudah ahkak jemah ni kan...
tahun ni ada sedikit perubahan.....urusan amik anak anak adalah di bahu aku sekarang..kinchan dah x dapat nak jemput kakak balik sekolah sesi petang...dia cuma dapat hantar sesi pagi (KAFA)..lepas tu...semua aku akan uruskan...im iron lady....tetiberrrrrrrrrrrr..... *_*

rutin harian aku mula kol 5pagi..kadang kadang terlajak kol 6pagi....eh slalu...hahaha....faktor penat .tutup jam kol 5...kengkonon nak lah lelap dalam soploh minit...nan hadoooo.....pastu melompat dari katil gegor laki anak gi mandi bagaikan....sekarang kakak dah taknak makan heavy sebelum gi sekolah..breakfast dia sekrang cuma sebuku roti gardenia coklat..air kotak milo...dah....ohh dia dah kurang sangat minum susu dalam botol...bila teragak je dia buat...sebab aku larang dia minum susu adik dia...aku beli je susu dia..tapi dia kata tak sedap..susu adik dia lagi sedap...boleh gettuw?? hahaha....

marsya abis KAFA aku jemput..siapkan makan dia ... bento aku ...pastu dia dah siap mandi bagai..anta plak tok sesi petang..pastu aku zassss masuk balik opis.....bayar balik waktu yang aku keluar awal tu...(cover balik lah ... takde lah nak merayap sana sini ) balik keje amik plak si adik kat taska..pastu patah balik ke sekolah petang kakak....menebeng lah aku dok dalam kete sambil tunggu anak balik sekolah...marsya balik sekolah petang kol 6.30pm...so...masa tok keluar dari kesesakan trafik sekolah dia tu dekat stengah jam okeh...kol 7ptg baru lah aku sampai umah...sampai je umah settlekan sangkar kucing dulu...bagi dorang makan wetfood..pastu terus zasssss mandi solat maghrib bagai....kakak plak sesiap terus gi mengaji...balik pada mengaji terus buat homework ulangkaji tok new chapter..disebabkan aku sekarang diet..so..aku memang tak masak malam tok weekday sebab yang nak makan dak 2 orang tu je..kinchan pon jarang makan malam sekarang ni...ehh nak lawan ahkak diet lattew....kinchan plak sampai rumah kol 8 malam camtu....nak buat camner deknon....waktu ade kudrat ni kena keje kuat ...cari duit.....boleh sampai makkah cecepat... :)

aktiviti hujung minggu aku plak memang pack...so..kadang kadang bila orang ajak keluar memang aku keberatan k sebab aku memang terikat dengan keje harian aku...keselesaan keluarga aku dalah paling utama....

selalunya hujung minggu..aku akan siapkan semua lauk basah..susun sesiap dalam tupperware...siap basuh potong bagai....kadang kadang macam ayam tok digoreng..aku dah sesiapkan letak kunyit garam bagai...tok pagi sebelum gi keje....letakkan kat chiller atau kat sink..so balik dari amik marsya tu..leh campakkan jer dalam kuali....senang hidup ahkak jemmah kan...semua nak campak.... :)



aktiviti lain adalah menyusun atur perabot..haha...ni hobi aku sejak aku kecik..aku citer memang korang mungkin taknak percaya...takper..hobi zaman kecik aku ni memang hover...suka pada benda nak mendeco....suka tengok rumah kemas...perangai terbawak sampai dah kawin..kalau teragak aku nak buat sampai kol 1-2 pagi aku buat..kalau tak...tido aku tak aman nyahhh..


ni peel sesejak akhir akhir 20-an ni..suka plak kat english style...tapi kena slow slow...kinchan tu bukan suka english mak lish ni......dia suka moden minimalis...



kemain beli buai kan....konon dulu nak letak kat balkoni..sekali balkoni letak hub aircond...padan muke..so..letaklah kat living hall...


sofa ni dah banyak kesan cakor kucing kucing ni....ko cakor lelebih nanti...aku soh apak ko beli baru.....


ni biasalah mak mak kan....harus basuh baju hujung minggu ... aku suka sangat dengan vanish ni..memang pembantu terbaiklah tok hilangkan daki baju sekolah kakak.... kaler baju pon putih suci bersih je macam ahkak jugak...  ...

marsya selalunya akan rendam baju putih dia dalam baldi yang aku letak serbuk vanish....baju sekolah dia sejak isnin -jumaat akan direndam dulu k....pastu sabtu baru aku basuhkan skali dicampur plak dengan vanish liquid ni dengan pelembut baju..... so memang membantu aku sangat lah...




selain daripada aktiviti kat atas..ni lah aktiviti petang aku kalau weekend..basuh baby bushuk masham aku ni..jarang aku nak hantar ke carwash...faktor tak puas hati kot....

aku kalau hantar bila rasa rasa nak polish dorang aku hantar lah....
jarang kinchan nak join.....kalau join pon bila aku paksa...ahaks...
weekend selalunya aku memang akan masak tok family...
pastu gi lah jenjalan cuci mata kat mall dedekat rumah ni.....metro point ke..metro kajang ke...



attammat dah aktiviti ahkak jemmah.... *PENGSAN*


bila anak dah makin meningkat naik nanti....mesti aku akan rindukan suasana kelam kabut ni kan....
mesti rindu nak menjerit soh bangun pagi..rindu nak marah dorang soh belajar...riindu nak mandikan dak kecik....so....adalah lebih baik kalau semua urusan rumahtangga kita buat sendiri....
aku salute pada wanita yang bekerjaya...tapi dalam masa yang sama..berjaya dalam menjalankan tugas sebagai ibu dan isteri...bukan senang okeh....
aku ni banyak kena lupakan nak melepak dengan kengkawan ke...nak huha sana sini...banyak okeh...itu sebab aku peruntukan sedikit duit tok aku bawak family bercuti...aku nak rehat...aku perlukan masa tok rest kan body aku...kita bukan robot...kita jugak nakkan diri kita dihargai kan...

lain orang lain cara...
kalau orang lain rasa cara dia adalah betul....itu hak dorang....

jangan pertikaikan....
macam aku sendiri..lebih suka ikut cara aku...aku suka benda yang aku suka nak buat...

aku dah lama tak rasa nikmatnya zaman remaja....nak buat camne..kinchan masuk minang aku umo aku 20 taw (ishkkkkk yang kau bantai terima buat ape kan) .....umo 21 dah ade anak...pastu amik plak PJJ kat OUM plak  time tu..ngandung lagi..phewww...

tapi boleh ke masa nak diundurkan balik???
aku dah ade suami...dah ada anak anak....itu dinamakan TANGGUNGJAWAB.. kalau aku asik nak pikir aku tak rasa zaman keremajaan aku tu..memang terbiarlah rumahtangga aku ni...bagi aku..benda dah berlalu...mungkin Allah adalah sebaik baik perancang...dia tahu apa yang terbaik buat makhluknya...

In Syaa Allah...9 tahun usia perkahwinan kami...dah banyak kami lalui bersama...

ok bai...



* cuti sekolah kemanakah destinasi nak bawak anak anak ni...?? mungkin dedekat je k...sebab mama nak simpan duit bebanyak ni...tahun depan kita gi cuti cuti tempat best okeh....*

1 comment:

Prince of Noob said...

semoga puan terus berbahagian bersama keluarga tercinta.

btw done follow u dear... follow mine too :) - Noob

Amaran !!

As-Salam...ini adalah blog peribadi saya..segala yg terpampang adalah ceritera sehari-harian saya dan juga keluarga..setiap manusia tu punya ceritera2 yang ingin dikongsi bersama-sama..Anda punye hak yg same,tp tolong hormati setiap hak org lain juga ya!!!
Sebarang kecurian gambar2 dan video di dalam blog ini adalah dilarang tanpa kebenaran dari saya sendiri.
Blog ini dicipta adalah untuk tatapan anak2 sy kelak apabila mereka meningkat dewasa dimana sy nk mereka lihat perkembangan mereka sejak kecil sehingga menjadi org yg berguna kelak.Jika 1 hari kelak kami tiada,jd blog ini akan menjadi medan tatapan anak2.

copypaste

Protected by Copyscape Online Plagiarism Detector

my angle girl

my angle boy

AL-FATIHAH